Followers

Sheila Wahid - Rakan Nutrisi Anda

Aug 17, 2009

Mesin Jahit Serbaguna Janome 2049

Photobucket
Jaminan : 5 tahun (untuk motor sahaja)

Pakej termasuk :

1- Set Buku Seni Fabrik :
  • 26 naskah buku yang mengandungi langkah menjahit 24 jenis projek
  • Kebaikan : Sekiranya tidak dapat menghadiri kelas, buku ini boleh dijadikan rujukan

2- Kursus menjahit selama 12 bulan

  • Boleh menghadiri kelas jahitan PERCUMA di pusat Epal berhampiran

  • Tetapi bahan jahitan perlu dibeli di pusat Epal

  • 2 projek akan diajar pada setiap bulan.

  • Secara keseluruhan, berpeluang mempelajari 24 projek selama setahun

  • Projek yang diajar tidak terhad kepada jahitan pakaian sahaja

  • Projek merangkumi seni jahitan kreatif seperti patchwork, kuilting, sulaman dan lain-lain

  • Kebaikan

    • Menerima tunjuk ajar secara langsung daripada tenaga pengajar Epal yang berpengalaman

    • Semasa sesi pembelajaran, sebarang pertanyaan atau ketidakfahaman boleh diajukan terus kepada tenaga pengajar

    • Projek yang diajar tidak terhad kepada jahitan pakaian sahaja malah merangkumi seni jahitan kreatif akan membantu pegawai penjara yang terlibat, lebih kreatif dan berinovasi

3- Magic Kit

  • Mengandungi 14 jenis tapak tambahan dengan fungsi yang berlainan

  • Tapak Sulam

  • Tapak Kuilting

  • Tapak Ultimate Ruffler

  • Tapak Zip Sembunyi

  • Tapak Paiping

  • Tapak Bilding

  • Tapak Pasang Butang

  • Tapak Three Way Cording

  • Tapak Kedut

  • Tapak Jahit Tepi

  • Tapak Pintucking

  • Tapak Basi 1/4"

  • Tapak Kulit

  • Tapak Kelim Bulat

  • Kebaikan

    • Lebih banyak jenis fabrik boleh digunakan

    • Membantu mesin ini berfungsi dengan lebih praktikal

4- Epal Learning Media Vol. 1 dan 2

  • Tayangan video yang mengandungi drama Elemen Kebahagiaan

  • Tunjuk ajar cara pengendalian mesin

  • Tayangan langkah menjahit Sarung Kusyen Tulip, Buah Epal dan menjahit sulaman

  • Kebaikan

    • Sekiranya tidak dapat menghadiri kelas di pusat Epal, VCD ini boleh dijadikan sebagai rujukan

    • VCD boleh diulang tayang berkali-kali jika masih tidak faham. Ia bukannya manusia yang akan marah atau bosan jika ditanya berulangkali

Keistimewaan :
  1. Terdapat 25 corak bunga sedia ada yang boleh digabungkan

    • Boleh jahit lurus

    • Boleh jahit tepi

    • Boleh menyulam tanpa menggunakan pemidang

    • Boleh membuat jahitan sembat

    • Boleh menjahit hiasan leher baju kurung - Tulang Belut, Mata Lalat, Karipap dan Pucuk Rebung

    • Menjahit rantai klassik

    • Menjahit paiping

    • Menjahit lubang butang secara automatik

    • Menjahit menggunakan benang DMC

    • Boleh menjahit kedut

    • Boleh menjahit pintucking

    • Boleh menjahit Three Way Cording

  2. Mampu menjahit tebal, setebal 8 lapis kain jeans

  3. Boleh juga menjahit fabrik nipis seperti organza

  4. Berkeupayaan menjahit fabrik kulit

  5. Boleh menjahit kuilting untuk menimbulkan corak

  6. Kelebaran jahitan yang boleh diubahsuai

  7. Memasukkan benang secara automatik

  8. Boleh menggunakan jarum kembar untuk menggabungkan corak

  9. Mempunyai lampu yang memberi pencahayaan yang lebih fokus kepada artikel yang sedang dijahit

  10. Terdapat pemotong benang

  11. Mempunyai butang reverse yang amat berguna ketika mematikan jahitan

  12. Plat jarum yang mempunyai ukuran

  13. Free Arm

14 komentar:

Anonymous said...

kak........kutu mesin jahit xde buat ka?

yinnas said...

ah kak takde buat kutu ker untuk mesin jahit????

iema LELA said...

braper ni?

laili said...

kal nk beli guna insurans epal, mcm mana ye?

Hasratmu said...

saya berminat nak beli cara ansuran ... boleh x email kat saya hasralinda@gmail.com

ciksalia said...

salam...
saya baru nak belajar menjahit ada x mesin yang sesuai untuk saya? dan boleh bayar ansuran ker? email saya yer...
tehaisliasalia@gmail.com

Cool Lean said...

Assalamu'alaikum..
Saya sudah pun memiliki mesin jahit singer sebelum ini. Boleh trade-in tak? Saya pun berminat untuk mendapatkan mesin jahit ini.Blh saya tahu harga dan dimana saya nak dapatkan mesin ini? Saya tinggal di Kuantan. Terima kasih.

stitch & buttons said...

Nk tanya, kat mn sy boleh beli tapak basic mesin epal ni.. Sy punya tapak tercicir ms travel aritu..Huhu..
Email sy ye kAlo tau.. taiyi23@hotmail.com

NIK said...

salam....sheila kalau byr secara ansuran, 1 bln berapa yer..email sy yer, sy berminat ngan mesin jahit ni...nikyati.mte@gmail.com

uyul roslan said...

hye sheila, uyul pun nak taw jugak kalau installment berape.
email me at nurulainroslan90@yahoo.com
thank you in advance :)

Maid Maiden said...

Hye sheila, i pun nak tahu kalau installment berapa ya? I'm interested! Email to me pls. zainurasyura@gmail.com

nur isabella said...

salam..yelah nk tau kutu mesin jahit ada tak? nk join..email ke zans_6363@yahoo.com, tq

KakiKatakGemok said...

saya ingin mencari set tapak mesin jahit jenome. brapa rm ye? tq

KakiKatakGemok said...

email sy azeillus84@gmail.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts